Master Therapeut Verdiepingsjaar

Je kwaliteiten en krachten verder uitdiepen en verfijnen.

Accreditatie is aangevraagd bij KTNO

Voor therapeuten en coaches met een eigen praktijk (of toelatingsgesprek)

Deze nascholing telt 18 lesdagen. Twee keer 9 dagen.
9 dagen Master I & 9 dagen Master II

Redenen om mee te doen kunnen zijn:

  • Ik wil mijn methoden en technieken bijscholen en verfijnen.
  • Ik voel dat ik meer in mijn mars heb en wil ondersteund worden dit potentieel te openen.
  • Ik wil meer verbinding met mijn eigen wijsheid en mijn meesterschap verder ontwikkelen.
  • Ik weet dat ik groei van uitdagingen en positief opbouwende feedback.
  • Ik ben mij bewust dat ik nog meer kan samenwerken met kosmische universele energie.
  • Ik heb de behoefte om mijn intuïtie te versterken.
  • Ik wil mijn praktijk naar een hoger niveau tillen.

Een nascholing om je eigen Meesterschap te versterken en je mogelijkheden te vergroten.

Voor wie?

  • Energetisch-, Pyscho-energetisch-, Holistisch-, Lichaamsgerichte- en andere alternatieve therapeuten die zich geroepen voelen tot het versterken, verfijnen en uitdiepen van hun therapeutisch vakman/vrouw-schap.
  • Coaches die een breder spectrum zoeken voor hun coachpraktijk en graag intergratiever; energetisch, holistisch, interactief en systemisch, willen werken.
  • Voor iedere therapeut en coach die zichzelf wil ontwikkelen en ontplooien.

Waar

  • Daalakkersweg 6-48 in Eindhoven

Grote van de groep

  • Minimaal 6 cursisten, maximaal 12 cursisten

↓Scroll naar beneden voor meer informatie ↓

Ben jij als therapeut in staat de juiste vragen te stellen waardoor je client bij de eigen antwoorden kan komen?

Geef jezelf als therapeut diverse methoden om jouw cliënten zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen.

Verrijk jezelf met deze intensieve nascholing.

  • Inhoud

    Persoonlijk Meesterschap

    Bij de start ontvangt elke deelnemer een lijst met vragen en een lijst met onderwerpen waarop je je leerdoelen kunt baseren. In een persoonlijk gesprek kijken we samen waar jij staat in je ontwikkeling als therapeut. Mijn observaties van de door jouw ingevulde vragenlijst bespreek ik met je, zodat je bewust een leerdoel kunt kiezen. Gedurende de training blijven we de doelen in het oog houden en zo nodig bijstellen.

    Mogelijke leeronderwerpen

    Omdat een leerjaar beperkt is, kiezen we samen de leer onderwerpen die het meest relevant zijn. De cursisten hebben hierin een stem en ik begeleid de groep op basis van mijn observaties om de leerervaring optimaal af te stemmen op jullie behoeften als therapeuten.

    Onderstaande lijst geeft een indruk van de mogelijkheden:

    • Persoonlijke ontwikkeling: Wat zijn jouw persoonlijke uitdagingen? Hoe werk je aan je eigen meesterschap?

      • Ik wil meer verbinding met mijn eigen wijsheid en mogelijkheden ontwikkelen.
      • Ik wil mij meer openen voor de spirituele energie om beter te kunnen samenwerken.
      • Ik wil mijn eigen emoties en mentale energie beter in goede banen kunnen leiden.
      • Ik wil mijn zelfregulerend vermogen versterken.

    • Praktijkvoering: Waar loop je tegenaan in je praktijk?

      • Ik wil mijn methoden en technieken bijscholen en verfijnen.
      • Ik wil positief opbouwende feedback ontvangen op mijn werkvorm.
      • Ik werk intuïtief en wil meer bewustzijn hierop brengen, waardoor ik beter aan mijn cliënt kan uitleggen wat er gebeurt.
      • Ik voel dat ik meer in mijn mars heb en wil ondersteund worden dit potentieel te openen.

    • De Messbrug: Een holistische benadering van problemen (mentaal, emotioneel, somatisch en spiritueel).

    • Innerlijk kindwerk: Verdieping in het werken met het innerlijke 'gewonde' kind. Het hervinden van het innerlijke 'gezonde' kind.

    • Innerlijk kampvuur: Een diepgaand gesprek met je innerlijke krachten.

    • Innerlijk theater: Een methode voor trauma-verwerking waarbij het trauma op een veilige afstand wordt benaderd. Dit gebeurt door het op te delen in kleine scènes, waardoor het geleidelijk en beheersbaar verwerkt kan worden.

    • Zilveren schaalwerk: Zorgvuldig verwijderen van aangehaakte energie die niet van jezelf is.

    • Beperkende koorden verbreken: Losmaken van (oude) verbindingen die energie kosten in plaats van geven.

    • Helende reis (Brandon Bays): Een methode voor diepgaande heling.

    • Gang met deuren (Phyllis Kristall): Een methode om inzicht te krijgen in belemmeringen en deze los te laten.

    • Tijdlijnwerk: Teruggaan naar de oorsprong van angsten, pijnen en blokkades.

    • Orgaanopstelling: Werken met fysieke klachten en vermoeidheid. Persoonlijke bewustwording.

    • Veldopstelling: Inzicht in je innerlijke leefomgeving en energiebeheer. Persoonlijke bewustwording.

    • Leela (Joop van der Hagen): Bewustwordingsmethode  - reizen in je innerversum - zonder psychedelische middelen. Het leren werken met onder- en bovenbewuste velden.

    • Vreemde energieën: Begrijpen welke energie invloed op je kan hebben en hoe je je hiervan losmaakt.

    • Hulp aan dwalende en dolende zielen: Begeleiding en bevrijding van verdwaalde zielen.

    • Regressie & Reïncarnatietherapie: Begeleiding bij het inzicht krijgen en verwerken van onverwerkte ervaringen uit het verleden.

    • Karma en karmisch werk: Inzicht in lotsbestemming en lot-transformatieprocessen.

     

  • Data

  • Investering

    Een half jaar of een jaar?

    Je kunt een heel leerjaar volgen of een half leerjaar. Wanneer je een heel leerjaar volgt ontvang je 18 lesdagen. Volg je een half leerjaar zijn het 9 lesdagen.

    • Een jaar: € 2400,00 voor 18 lesdagen (kan in termijnen betaald worden).
    • Een half jaar: € 1500,00 voor 9 lesdagen (kan in termijnen betaald worden).

    Hiervoor ontvang je

    • De lessen van 10.00 - 17.00 uur
    • Liefdevolle ondersteuning en begeleiding in de lessen
    • Lesmateriaal als naslagwerk
    • koffie, thee, lekkers
    • Certificaat van deelname na afloop

    Zelf verzorgen

    • Aanwezig zijn tijdens de lessen (bij ziekte kan dit online)
    • Sokken of sloffen (in het centrum lopen we niet op schoenen)
    • Eigen lunch meenemen
    • Materiaal om aantekeningen te maken.
  • Lesdagen

    Hoe zien de lesdagen eruit?

    In de ochtend: 10.00 - 13.00 uur

    • Rondje
    • Start + Meditatie
    • Nabespreken meditatie
    • Theorie: Afhankelijk van de keuzes van de deelnemende cursisten zullen we diverse lesmateriaal ter verdieping en verfijning bespreken.

    In de middag: 14.00 - 17.00 uur

    • Praktijk: Elke middag gaan we aan het werk, samen of in kleine groepjes, om de theorie in de praktijk te brengen en onder de knie te krijgen.

    Opnames van de lessen

    Van elke les wordt een geluidsopname gemaakt en op het studentenplatform geplaatst samen met de PDF van de lesinhoud.
    Ook kan het zijn dat we een demo video opname maken van een lesuitleg, deze worden ook op het studentenplatform geplaatst.

  • Vragenlijst

    Persoonlijke vragenlijst

    • Instructies: Deze vragenlijst is bedoeld om zowel uzelf als uw docent inzicht te geven in uw sterke en zwakkere kanten als therapeut. Probeer de vragen zo eerlijk en volledig mogelijk te beantwoorden. De antwoorden helpen bij het formuleren van je leerdoel voor het komende leerjaar.


      Persoonlijke Gegevens

      • Naam:

      • Praktijkervaring (in jaren):

      • Specialisatie(s):

      • Huidige werkomgeving:


      Reflectie op Eigen Vaardigheden

      1. Wat beschouwt je als je sterkste kwaliteit als therapeut?

      2. Welke therapeutische technieken of methodes beheers je goed?

      3. Welke aspecten van je vak vindt je het meest uitdagend?

      4. Hoe zou je jouw luistervaardigheid beoordelen? Licht je antwoord toe.

      5. Hoe zou je jouw vraag vaardigheid beoordelen? Licht je antwoord toe.

      6. Ben je iemand die graag vertelt wat de client kan doen om zijn of haar situatie te verbeteren?

      7. In hoeverre voel jij je comfortabel met het begeleiden van cliënten met complexe trauma’s?

      8. Op welke momenten in jouw werk voel je je het meest zelfverzekerd?

      9. Zijn er specifieke situaties waarin je merkt dat je vastloopt? Zo ja, welke?

      10. Hoe flexibel ben je in jouw aanpak bij verschillende cliënten en hulpvragen?


      Feedback en Ontwikkel punten

      1. Heb je eerder feedback ontvangen op jouw werkwijze? Zo ja, wat was deze feedback?

      2. Wat vindt je zelf een punt waarop jij je zou kunnen verbeteren?

      3. Zijn er bepaalde vaardigheden of methodes waarin je jezelf verder zou willen verdiepen?

      4. Hoe ga je om met je eigen emoties zowel tijdens therapieën als in je persoonlijke leven?

      5. Hoe ga je om met je eigen gedachten? Is het druk in je hoofd of lukt het je tot rust te komen en b.v. te mediteren?

      6. Hoe reflecteer je op jouw eigen handelen in en na een sessie?

      7. Hoe ervaar je de balans tussen professionaliteit en empathie in jouw werk?

      8. Hoe goed voel jij je ondersteund door collega’s en/of supervisie?


      Leerdoelen en Professionele Ontwikkeling

      1. Waar zou je jezelf het komende jaar graag in willen ontwikkelen?

      2. Welke stappen denk je nodig te hebben om dit leerdoel te bereiken?

      3. Wat verwacht je van mij als docent of begeleider in dit leerproces?

      4. Heb je nog andere opmerkingen of inzichten die relevant kunnen zijn voor jouw ontwikkeling?


      Bedankt voor het invullen van deze vragenlijst! Je antwoorden worden vertrouwelijk behandeld en zullen worden gebruikt om je optimaal te ondersteunen in jouw innerlijke en professionele groei.

     

Contactgegevens

Noorderlicht Academie
voor Fonoforese & Esoterische Opleidingen,
Healing, Coaching & Therapie
Kvk: 30208330

Molenstraat 2
5664 HV Geldrop

E:
T: 06 28423459


© Noorderlicht Academy - Website: Van Dongen Design - Inloggen
Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met ons cookiebeleid.