Deze nascholing telt 18 lesdagen. Twee keer 9 dagen.
9 dagen Master I & 9 dagen Master II
Een nascholing om je eigen Meesterschap te versterken en je mogelijkheden te vergroten.
↓Scroll naar beneden voor meer informatie ↓
Verrijk jezelf met deze intensieve nascholing.
Bij de start ontvangt elke deelnemer een lijst met vragen en een lijst met onderwerpen waarop je je leerdoelen kunt baseren. In een persoonlijk gesprek kijken we samen waar jij staat in je ontwikkeling als therapeut. Mijn observaties van de door jouw ingevulde vragenlijst bespreek ik met je, zodat je bewust een leerdoel kunt kiezen. Gedurende de training blijven we de doelen in het oog houden en zo nodig bijstellen.
Omdat een leerjaar beperkt is, kiezen we samen de leer onderwerpen die het meest relevant zijn. De cursisten hebben hierin een stem en ik begeleid de groep op basis van mijn observaties om de leerervaring optimaal af te stemmen op jullie behoeften als therapeuten.
Onderstaande lijst geeft een indruk van de mogelijkheden:
Persoonlijke ontwikkeling: Wat zijn jouw persoonlijke uitdagingen? Hoe werk je aan je eigen meesterschap?
Praktijkvoering: Waar loop je tegenaan in je praktijk?
De Messbrug: Een holistische benadering van problemen (mentaal, emotioneel, somatisch en spiritueel).
Innerlijk kindwerk: Verdieping in het werken met het innerlijke 'gewonde' kind. Het hervinden van het innerlijke 'gezonde' kind.
Innerlijk kampvuur: Een diepgaand gesprek met je innerlijke krachten.
Innerlijk theater: Een methode voor trauma-verwerking waarbij het trauma op een veilige afstand wordt benaderd. Dit gebeurt door het op te delen in kleine scènes, waardoor het geleidelijk en beheersbaar verwerkt kan worden.
Zilveren schaalwerk: Zorgvuldig verwijderen van aangehaakte energie die niet van jezelf is.
Beperkende koorden verbreken: Losmaken van (oude) verbindingen die energie kosten in plaats van geven.
Helende reis (Brandon Bays): Een methode voor diepgaande heling.
Gang met deuren (Phyllis Kristall): Een methode om inzicht te krijgen in belemmeringen en deze los te laten.
Tijdlijnwerk: Teruggaan naar de oorsprong van angsten, pijnen en blokkades.
Orgaanopstelling: Werken met fysieke klachten en vermoeidheid. Persoonlijke bewustwording.
Veldopstelling: Inzicht in je innerlijke leefomgeving en energiebeheer. Persoonlijke bewustwording.
Leela (Joop van der Hagen): Bewustwordingsmethode - reizen in je innerversum - zonder psychedelische middelen. Het leren werken met onder- en bovenbewuste velden.
Vreemde energieën: Begrijpen welke energie invloed op je kan hebben en hoe je je hiervan losmaakt.
Hulp aan dwalende en dolende zielen: Begeleiding en bevrijding van verdwaalde zielen.
Regressie & Reïncarnatietherapie: Begeleiding bij het inzicht krijgen en verwerken van onverwerkte ervaringen uit het verleden.
Karma en karmisch werk: Inzicht in lotsbestemming en lot-transformatieprocessen.
Je kunt een heel leerjaar volgen of een half leerjaar. Wanneer je een heel leerjaar volgt ontvang je 18 lesdagen. Volg je een half leerjaar zijn het 9 lesdagen.
In de ochtend: 10.00 - 13.00 uur
In de middag: 14.00 - 17.00 uur
Van elke les wordt een geluidsopname gemaakt en op het studentenplatform geplaatst samen met de PDF van de lesinhoud.
Ook kan het zijn dat we een demo video opname maken van een lesuitleg, deze worden ook op het studentenplatform geplaatst.
Instructies: Deze vragenlijst is bedoeld om zowel uzelf als uw docent inzicht te geven in uw sterke en zwakkere kanten als therapeut. Probeer de vragen zo eerlijk en volledig mogelijk te beantwoorden. De antwoorden helpen bij het formuleren van je leerdoel voor het komende leerjaar.
Naam:
Praktijkervaring (in jaren):
Specialisatie(s):
Huidige werkomgeving:
Wat beschouwt je als je sterkste kwaliteit als therapeut?
Welke therapeutische technieken of methodes beheers je goed?
Welke aspecten van je vak vindt je het meest uitdagend?
Hoe zou je jouw luistervaardigheid beoordelen? Licht je antwoord toe.
Op welke momenten in jouw werk voel je je het meest zelfverzekerd?
Zijn er specifieke situaties waarin je merkt dat je vastloopt? Zo ja, welke?
Hoe flexibel ben je in jouw aanpak bij verschillende cliënten en hulpvragen?
Heb je eerder feedback ontvangen op jouw werkwijze? Zo ja, wat was deze feedback?
Wat vindt je zelf een punt waarop jij je zou kunnen verbeteren?
Zijn er bepaalde vaardigheden of methodes waarin je jezelf verder zou willen verdiepen?
Hoe ga je om met je eigen emoties zowel tijdens therapieën als in je persoonlijke leven?
Hoe reflecteer je op jouw eigen handelen in en na een sessie?
Hoe ervaar je de balans tussen professionaliteit en empathie in jouw werk?
Hoe goed voel jij je ondersteund door collega’s en/of supervisie?
Waar zou je jezelf het komende jaar graag in willen ontwikkelen?
Welke stappen denk je nodig te hebben om dit leerdoel te bereiken?
Wat verwacht je van mij als docent of begeleider in dit leerproces?
Heb je nog andere opmerkingen of inzichten die relevant kunnen zijn voor jouw ontwikkeling?
Bedankt voor het invullen van deze vragenlijst! Je antwoorden worden vertrouwelijk behandeld en zullen worden gebruikt om je optimaal te ondersteunen in jouw innerlijke en professionele groei.